Versenyek, az én szememen keresztül

Versenyek, az én szememen keresztül

Az első triatlonom avagy "lépj túl önmagadon!"

2017. július 09. - SándorMiki

Régóta kacérkodtam már a gondolattal, hogy ki kellene próbálnom ezt a számomra új sportot, a triatlont. Gondoltam, úszni megtanulok, kerékpározni mindenki tud, futni meg már nagyon sokat futottam… :-)

Decemberben, amikor a kedvesem lecsalt az uszodába, akkor gyötrelmes 600 métert voltam képes leúszni egy óra alatt, igaz, megküzdöttem minden méteréért. :-) :-)  Már akkor sejtettem, hogy az úszás lesz a legnehezebb mozgásnem a verseny alatt. Megkértem az uszodába Tibi bá'-t, hogy csiszoljunk már egy picit a tudásomon. :-) Hát ezen a tudáson nem csiszolni kellett, hanem teljesen elfelejteni. :-) Felnőtt korban megtanulni úszni már sokkal rosszabb, mint gyerekkorban, a rossz mozdulatok beidegződése miatt. Nekem annyira sikerült megtanulnom, hogy stabilan tudok úszni több km-t, de a technikám az egyedi. :-)  

A verseny Szolnoktól 180 km-re volt, ezért már előző nap leutaztunk egy versenyző társammal, hogy tudjunk egy picit aludni is. Bár bennem annyira zsizsegett az izgatottság, meg a verseny heve, hogy keveset tudtam aludni. A versenyre menet a kocsiban faggatóztam a "depózásról", mert hiába olvastam róla, minden verseny más, de az alapszabályok nagyon érdekeltek. Így értünk Tiszalökre, a verseny helyszínére, hogy a fejem teli volt sok hasznos információval, de elképzelni nehéz volt ezeket. Látnom kellett a helyszínt.  A technikai értekezlet parádés volt, még kérdezni sem mertem, :-) de ittam a szervezők szavait.  Na, majd holnap kiderül, hogy mi maradt meg, gondoltam, de bíztam a józan paraszti eszemben és hogy majd amikor ott leszek, akkor egyértelműnek fog tűnni minden. :-)

Nagyon izgultam a verseny napján, pláne, hogy az úszás az első szám. Hasznosítva az előző napon elhangzottakat szépen bedepóztam. Ez a verseny 2 depós volt, futó illetve kerékpáros depó. Az előző este összekészített futós cuccaim beraktam a nekem kijelölt helyre és mentünk a másik depóba, ahol a rajt is volt. Szépen gondosan kipakoltam mindent és elfogyasztottam az előre összekészített energiacsomagomat. Az úszás 2x750m-ből állt. A rajt a vízből volt, én szerényen hátra álltam, hagy menjenek a gyorsúszók előre, én majd a magam sajátos stílusában indulok. Mit ne mondjak, az első pár méter nem esett jól, nem találtam az úszásomnak a ritmusát. Szerencsére sikerült legyőznöm az összes félelmemet és elkezdtem egyenletesen tempózni. Ez volt a második alkalom, hogy élővízben hosszabbat úsztam… Féltem a halaktól, a sástól, a hínártól és mindentől… De belegondolva, nálam nagyobb darab a vízben nem nagyon volt. :-) :-) Az első körben olyan szinten elúszott a mezőny, hogy hárman még le is köröztek. :-) Ez egyáltalán nem fusztrált, mert  én magammal versenyeztem. Az első kör végén ki kellett jönni a partra, ott tenni pár métert és vissza… Ott elgondolkodtam… De nem adhattam fel, meg akartam csinálni!!! A második körben beleakadtam egy hínárba, nyeltem is egy nagyot annak rendje szerint, de nem estem pánikba… Na, ez is megvolt gondoltam… :-) :-) Amikor az utolsó bóját is megkerültem, megköszöntem a Holt-ágnak, hogy úszhattam benne, akkor már tudtam, hogy meglesz!!! Teljesen eufóriában úsztam, semmi fáradtság nem volt bennem. Amikor kiértem és leállítottam az órám, akkor láttam, hogy 54 perc alatt leúsztam a távot, amit 1 órásra terveztem. A depóban szépen lassan átöltöztem futáshoz, frissítettem és irány a következő versenyszámra, a kerékpárra. Én a saját city bike-ommal indultam. :-) Ez kb. olyan volt mintha a Tour de France-n elindultam volna egy campinggel… :-) A felkészülésem úgy nézett ki, hogy egy párszor kerékpárral mentem be dolgozni. Ennél azért több kell egy ilyen versenyre!!! Ezért úgy döntöttem, hogy élvezni fogom a tekerést és nincs semmi komolyabb elvárásom. Azért a verseny alatt kijött, hogy ez a kerékpár nem egy ilyen versenyre való… Ezt a 40km-t szándékosan az Újpest mezben tekertem le. :-) Az egyik ok, édesapám emléke. A másik ok,hogy a napokban megváltoztatták szeretett klubomnak a címerét… hát az valami undormány lett… Nekem mindig a régi címer lesz az Újpest címere! Természetesen volt bennem egy kis polgár pukkasztás is. :-) Ezt a versenyszámot 2 óra alatt terveztem megcsinálni, 1:45 alatt sikerült is abszolválnom. :-) Újra be a depóba és jöhetett a futás. 10 km futást 1:00 - 1:10 közé terveztem, sikerült is 1 óra alatt teljesítenem. :-) Igaz a táv az én mérésem szerint 9km volt, de a futás az eltervezettnek megfelelően sikerült. Amikor a futásnak nekikezdtem már iszonyú hőség volt. Jól jött, hogy a hortobágyi félmaratont többször lefutottam már. :-) :-) A versenyt 3:55:19-es össz idővel fejeztem be, amiben a depóban eltöltött szerencsétlenkedéseim is benne vannak. A versenyt 4-5 óra között terveztem teljesíteni, erre legyőztem magam és túl ugrottam a lécet. :-) :-)

A végére még tartogattam egy-két aranykérdést a verseny közben!

A futás Tiszalök belterületén volt és amikor megszólított egy-két helyi lakos, akkor visítani tudtam volna. Egy hölgy megkérdezte: Milyen futás ez??? A számon volt, hogy mondjam, hogy ez k.va lassú… :-) :-)  de illedelmesen mondtam, hogy ez egy triatlon verseny.

A másik, egy úriember kérdése volt, hogy: Ezután lesz fürdés? :-) Azt feleltem, hogy: Az úszással kezdtünk és a futás az utolsó szám ezen a versenyen. De a verseny után biztos, hogy le fogok fürdeni!!! :-) :-)

Egy nagyszerű versenyen vagyok túl, ahol utolsó előtti lettem a versenyszámomban, de ahogy a verseny mottója is szólt, hogy "Lépj túl önmagadon", nekem ez sikerült!!

A bakancslistámra a triatlon mellett van egy √

1.jpg

viber_image.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sandormiki2.blog.hu/api/trackback/id/tr8112650535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása